Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. december 3., szombat

Ultra rendhagyó sprotnis pizza






Ennyire ritkán rugaszkodom el a megszokástól. Szinte mindig, mindent másképpen készítek legközelebb, de ez esetben mindössze a véletlenek egybeesése „irányított”, hogy éppen ilyen pizzát süssek magamnak.
A helyzet az, hogy nem nagyon szeretem a „mindent bele” pizzákat. Azért mert sok minden szóba jöhet feltét oldalról, nem jelenti azt, hogy mindent, válogatás nélkül rádobálhatunk a pizzára. Már említettem, hogy néha hajmeresztő feltét összeállításokkal találkozom étlapokon is.
Igazán nem is azért posztolom ezt a pizzát, mert azt gondolom, hogy valaki egy az egyben megsüti, de szerintem nagyon is szemrevaló lett azt ultra rendhagyó sprotnis pizzám, és valójában minden feltét maximálisan harmonizált egymással.
Először is valahonnan jött egy ötlet, hogy a pizza tészta egy részébe pestot keverek, kipróbálom, hogy milyen lesz. A zöld tészta mindenképpen halas feltétre ösztökélt. Meglepve láttam, hogy bizony nincs kéznél tonhal, csak sprotni. Ekkorra már beleéltem magam, hogy halas pizzát eszem, így maradt a sprotni.
Tonhalas pizzához, de már volt korábban egy szemrevaló katalán és egy quattro formaggi pizzám is – többek között – amikor nem paradicsomos, hanem aioli alapot használtam.
Most is így lett volna, ha nem látom meg a hamis ráksalátát a hűtőben. Alapvetően aiolival készült, nagyszerű sajtok tobzódnak benne, azonnal tudtam, hogy aktuálisabb pizza alapot találtam az aioli helyett.
A többi egyértelmű volt, a füstölt sajthoz és a sprotnihoz kell egy kis hagyma, no és kemény tojás. A sprotnihoz ugyanis, ahogyan ennél a szendvicsnél is bemutattam, nekem majonéz és főtt tojás is dukál.
Nos, ez az ultra rendhagyó sprotnis pizzám története.
A szokásos pizza tésztámat állítottam össze, adagonként egy evőkanál pestot gyúrtam bele.
A hamis ráksaláta receptje itt található, ezt kentem a pizza tésztára olyan 3-4 mm magasságban. Mozzarella szeleteket, főtt tojás és lilahagyma karikákat raktam le az alapra és végül füstölt, olajos sprotnit, amit előtte friss citromlével meglocsoltam.
Egy kevés durvára reszelt parmigiano reggianoval megszórtam és beraktam a 230 C fokra bemelegített sütőbe.
15 perc alatt készre sütöttem.









Szerintem szemrevaló is lett, de ízre, állíthatom, hogy nagyon rendben volt!
Egyébként a pestos tésztában nincs semmi extra a színén kívül, a legutóbbi fokhagymás- friss oregánós pizza tészta sokkal eredetibb ötlet volt, ha már el szeretnénk térni a hagyományos pizza tésztától. Tejesen rendben volt ez a tészta is, de nem emelt különösebben az íz élményen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails