Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. április 24., vasárnap

Tárkonyos húsvéti sonkaleves fejtett babbal, tárkonyos Tokaji borecettel











Húsvétkor csak úgy kínálja magát a sonkalé egy nagyszerű húsvéti leves elkészítéséhez. Most a fejtett babot és a tárkonyt választottam társként hozzá. Mivel a sonkalé már adott, nagyon gyorsan és egyszerűen elkészíthető.
A hagyományos eljárással készült darabolt sonkát vöröshagymával, fokhagymával, feketeborssal és babérral főztem meg. A két, egyenként kilós sonkát 3 liter vízben főztem meg. Fél napot nagyon hideg vízben áztattam, majd hideg vízben tettem fel főni. Az első habját ennek is leszedem, majd lassú tűzön puhára párolom, de nem annyira, hogy szétessen. Talán ez az egyetlen precíziós része a műveletnek.
A sonkát hagyom teljesen kihűlni a levében, így a kiolvadó zsír is feljön a tetejére, amit óvatosan lemerek róla. A sonkákat kiemeltem, lehűtöttem, az egyiket cipóban sütöttem meg, a másikat a leveshez és szeletelve történő felkínálásra tettem félre.







A 2,5 liter sonkalében egy fej vöröshagymával, 5 gerezd fokhagymával, 3 babérral, puhára főztem 1 kg fejtett babot. A hagymákat és 4 evőkanállal a sűrűjéből langyosan turmixoltam. Ezzel sűrítettem be a levest. 4 dl tejfölt 1 dl tejszínnel kikevertem ezzel habartam be a levest. Egy csokor friss tárkony levelét összevágtam és ezzel, valamint egy evőkanál tokaji tárkonyos borecettel ízesítettem a levest. A sonkát vastagabb szeletekre, majd csíkokra vágtam. Nem adtam hozzá a leveshez, hogy ne törjön benne össze, hanem adagonként adtam a leveshez.
Ízletes, selymes, friss, tápláló és küllemében is kellemes levest szolgáltam fel.
Eddig nagyszerűen vizsgáztak a húsvéti ételeim, ami boldogsággal tölt el. Folyamatosan készülnek a következő, betervezett ételek, bízom abban, hogy nem kevesebb sikerrel!
További kellemes ünnepeket és finom ételeket kívánok mindenkinek!








1 megjegyzés:

  1. No, elsőre azt olvasám:
    Bársonyos torecettel... :-)

    Nagyon jól hangzik-látszik!

    Sok boldogsággal töltött napot ! (Ez se rossz recept!)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails